Zwroty i reklamacje
ZWROT TOWARU
Produkt nie spełnił Twoich oczekiwań i chcesz skorzystać z przysługującego Ci prawa do zwrotu zakupionych towarów.
Procedura zwrotu
- Pobierz i wydrukuj wzór formularza zwrotu
- Zapakuj i odpowiednio zabezpiecz odsyłany produkt
- Włóż wypełniony formularz zwrotu do paczki z odsyłanym produktem
- Wyślij paczkę na adres sklepu:
EMAKO
PANATTONI PARK WROCŁAW CITY LOGISTICS II, budynek 2, Brama T4
ul. Targowa 3
52-326 Wrocław
Najważniejsze informacje dotyczące zwrotów
- W Wenko-sklep.pl masz nawet do 365 dni na odstąpienie od umowy sprzedaży od dnia odebrania paczki:
- do 14 dni na zasadach wynikających z ustawy o prawach konsumenta,
- do 365 dni na zasadach opisanych w regulaminie naszego sklepu jako „Dodatkowe prawo odstąpienia”.
- O Twojej decyzji możesz nas poinformować poprzez wypełnienie formularza zwrotu na naszej stronie, mailowo lub listownie. Adresy kontaktowe zamieszczamy poniżej.
- Masz 14 dni na odesłanie towaru od dnia odstąpienia od umowy.
- Zwracając towar, pokrywasz koszt jego odesłania.
- Przesyłkę zwrotną możesz nadać przez Pocztę Polską, wybierając paczkę ekonomiczną lub poprzez inną dostępną firmę kurierską.
- Jeśli wybrałaś/-eś sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły, spośród sposobów dostępnych podczas składania zamówienia, nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów.
- Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Środki za odesłany towar zostaną zwrócone do 14 dni od daty doręczenia przesyłki.
- Możesz ponosić odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W szczególności odpowiedzialność może dotyczyć dostarczenia towaru w stanie niekompletnym, bądź ze śladami użytkowania, lub uszkodzenia. Zastrzegamy sobie prawo do obniżenia zwracanej dla Ciebie kwoty o równowartość spadku wartości towaru.
- Odrębne zasady dla zwrotu towaru w ramach „Dodatkowego prawa odstąpienia” opisane zostały w naszym regulaminie (par 5 pkt 12 – 14)
- Wszelkie informacje oraz odpowiedzi na pytania dotyczące zwrotu towarów udziela nasze Biuro Obsługi Klienta (kontakt 71 308 71 17, sklep@wenko-sklep.pl).
Wzór formularza zwrotu określony w sekcji Procedura zwrotu nie jest wzorem ustawowym i korzystanie z niego jest opcjonalne. Wzór ustawowego formularza odstąpienia od umowy możesz pobrać tutaj. Procedura odstąpienia od umowy sprzedaży zawarta na tej stronie nie jest obowiązkowa i jest tylko propozycją tego jak może wyglądać złożenia oświadczenia przez Klienta. Obowiązujące w sklepie procedury odstąpienia od umowy sprzedaży zostały dokładnie opisane w Regulaminie sklepu.
REKLAMACJA TOWARU
Otrzymany przez Ciebie towar uległ uszkodzeniu w trakcie transportu, posiada wady fabryczne,
jest inny niż zamawiany lub w trakcie użytkowania okazał się wadliwy.
Procedura reklamacji
- Wykonaj zdjęcia przedstawiające wadę reklamowanego produktu
- Wypełnij i prześlij formularz reklamacji
- W ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji poinformujemy Cię o sposobie jej rozpatrzenia
Przejdź do formularza reklamacji »
Najważniejsze informacje dotyczące reklamacji
- Reklamowany produkt odeślij na adres: EMAKO PANATTONI PARK WROCŁAW CITY LOGISTICS II, budynek 2, Brama T4 , ul. Targowa 3, 52-326 Wrocław
- Pamiętaj, aby odpowiednio zapakować i zabezpieczyć odsyłany produkt
Wykonanie zdjęć reklamowanego towaru i skorzystanie z formularza reklamacji określonego w sekcji Procedura reklamacji jest opcjonalne jednak znacznie przyśpiesza procedurę rozpatrzenia reklamacji. Procedura reklamacji zawarta na tej stronie nie jest obowiązkowa i jest tylko propozycją tego jak może wyglądać złożenia oświadczenia przez Klienta. Obowiązujące w sklepie procedury reklamacji zostały dokładnie opisane w Regulaminie sklepu.
Pozostałe informacje
Tryb reklamacji
W wypadku gdy towar ma wadę, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy sprzedaży, wymiany towaru na pozbawiony wad albo jego naprawy. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru konsumentowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzednim. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy, na jego koszt. Sprzedawca ustosunkuje się do roszczenia konsumenta w terminie 14 dni.
Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów
Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodkach mediacyjnych są przekazywane i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
Obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad
Sprzedawca niniejszym oświadcza, że ciąży na nim ustawowy obowiązek dostarczenia produktu będącego przedmiotem zamówienia bez wad fizycznych lub prawnych.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt:
e-mail: sklep@wenko-sklep.pl
tel: 71 308 71 17