Zwroty i reklamacje
ZWROT TOWARU
Produkt nie spełnił Twoich oczekiwań i chcesz skorzystać z przysługującego Ci prawa do zwrotu zakupionych towarów.
Procedura zwrotu
- Pobierz i wydrukuj wzór formularza zwrotu
- Zapakuj i odpowiednio zabezpiecz odsyłany produkt
- Włóż wypełniony formularz zwrotu do paczki z odsyłanym produktem
- Wyślij paczkę na adres sklepu:
EDAXO
PANATTONI PARK WROCŁAW CITY LOGISTICS II, budynek 2, Brama T4
ul. Targowa 3
52-326 Wrocław
Najważniejsze informacje dotyczące zwrotów
- W Wenko-sklep.pl masz nawet do 365 dni na odstąpienie od umowy sprzedaży od dnia odebrania paczki:
- do 14 dni na zasadach wynikających z ustawy o prawach konsumenta,
- do 365 dni na zasadach opisanych w regulaminie naszego sklepu jako „Dodatkowe prawo odstąpienia”.
- O Twojej decyzji możesz nas poinformować poprzez wypełnienie formularza zwrotu na naszej stronie, mailowo lub listownie. Adresy kontaktowe zamieszczamy poniżej.
- Masz 14 dni na odesłanie towaru od dnia odstąpienia od umowy.
- Zwracając towar, pokrywasz koszt jego odesłania.
- Przesyłkę zwrotną możesz nadać przez Pocztę Polską, wybierając paczkę ekonomiczną lub poprzez inną dostępną firmę kurierską.
- Jeśli wybrałaś/-eś sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły, spośród sposobów dostępnych podczas składania zamówienia, nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów.
- Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Środki za odesłany towar zostaną zwrócone do 14 dni od daty doręczenia przesyłki.
- Możesz ponosić odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W szczególności odpowiedzialność może dotyczyć dostarczenia towaru w stanie niekompletnym, bądź ze śladami użytkowania, lub uszkodzenia. Zastrzegamy sobie prawo do obniżenia zwracanej dla Ciebie kwoty o równowartość spadku wartości towaru.
- Odrębne zasady dla zwrotu towaru w ramach „Dodatkowego prawa odstąpienia” opisane zostały w naszym regulaminie (par 5 pkt 12 – 14)
- Wszelkie informacje oraz odpowiedzi na pytania dotyczące zwrotu towarów udziela nasze Biuro Obsługi Klienta (kontakt 71 308 71 17, sklep@wenko-sklep.pl).
Wzór formularza zwrotu określony w sekcji Procedura zwrotu nie jest wzorem ustawowym i korzystanie z niego jest opcjonalne. Wzór ustawowego formularza odstąpienia od umowy możesz pobrać tutaj. Procedura odstąpienia od umowy sprzedaży zawarta na tej stronie nie jest obowiązkowa i jest tylko propozycją tego jak może wyglądać złożenia oświadczenia przez Klienta. Obowiązujące w sklepie procedury odstąpienia od umowy sprzedaży zostały dokładnie opisane w Regulaminie sklepu.
REKLAMACJA TOWARU
Najważniejsze informacje dotyczące reklamacji:
- Reklamację możesz zgłosić jeśli:
- otrzymany przez Ciebie towar uległ uszkodzeniu podczas transportu,
- posiada wady fabryczne,
- jest inny niż zamawiany,
- w trakcie użytkowania okazał się wadliwy.
- Wykonaj zdjęcia przedstawiające wadę reklamowanego produktu.
- Jeśli otrzymałeś uszkodzony produkt, prześlij nam również zdjęcia opakowania transportowego, zdjęcia zabezpieczenia wewnętrznego oraz zdjęcie spisanego z kurierem protokołu szkody.
- Reklamację należy zgłosić w formie elektronicznej na adres mailowy sklep@wenko-sklep.pl lub poprzez interaktywny formularz reklamacyjny.
- Nie odsyłaj od razu do nas reklamowanego towaru. Poczekaj na naszą wiadomość z instrukcjami lub propozycją rozwiązania problemu. Na podstawie przesłanych przez Ciebie zdjęć, będziemy w stanie ocenić, czy będziemy odbierać uszkodzony produkt.
- Jeśli będzie konieczność odebrania od Ciebie reklamowanego towaru, skontaktujemy się z Tobą i prześlemy opłaconą przez nas etykietę zwrotną.
- Rozpatrujemy reklamację i udzielamy odpowiedzi zazwyczaj w ciągu kilku dni, lecz nie później niż w terminie 14 dni od daty wpłynięcia zgłoszenia.
- Wykonanie zdjęć reklamowanego towaru i skorzystanie z formularza reklamacji określonego w sekcji Procedura reklamacji jest opcjonalne, jednak znacznie przyspiesza procedurę rozpatrzenia reklamacji.
Procedura reklamacji zawarta na tej stronie nie jest obowiązkowa i jest tylko propozycją tego jak może wyglądać złożenia oświadczenia przez Klienta. Obowiązujące w sklepie procedury reklamacji zostały dokładnie opisane w Regulaminie sklepu.
Przejdź do formularza reklamacji »
Procedura reklamacji:
- Jeśli dokonałeś zakupu jako Konsument lub Przedsiębiorca Konsument możesz skorzystać z jednych z następujących uprawnień reklamacyjnych:
- wymiana towaru na nowy, lub
- naprawa towaru
- Jeśli sprzedawca nie może zrealizować Twojego wniosku, możesz złożyć następujące propozycje:
- obniżenie ceny towaru, lub
- zwrot środków (odstąpienie od umowy)
- Jeśli dokonałeś zakupu jako Przedsiębiorca możesz skorzystać z jednych z następujących uprawnień reklamacyjnych:
- wymiana towaru na nowy,
- naprawa towaru, lub
- obniżenie ceny towaru.
- Wypełnij interaktywny formularz reklamacyjny lub złóż reklamację na adres mailowy: sklep@wenko-sklep.pl pamiętając o dołączeniu fotografii reklamowanego towaru.
- Po złożeniu reklamacji otrzymasz powiadomienie o otrzymaniu przez nas Twojego zgłoszenia.
- Do 14 dni od daty wpłynięcia zgłoszenia poinformujemy Cię o sposobie rozpatrzenia Twojej reklamacji.