O marce
Historia WENKO-WENSELAAR GmbH & Co. KG rozpoczyna się pod koniec lat pięćdziesiątych. Zaczęło się od prostego pytania: jak sprawić, aby prasowanie stało się mniej pracochłonne. Burza mózgów i po chwili olśnienie: pokrowiec do prasowania, o specjalnej budowie, która równomiernie rozprowadza ciepło. Prasowanie trwa o wiele krócej.
Założyciele marki: Wietze Wenselaar i jego żona Maria Köllner rozpoczęli sprzedaż metalizowanego pokrowca na deskę do prasowania. Był to pierwszy taki produkt w Niemczech. Stał się on podstawą późniejszego sukcesu biznesowego rodzinnej firmy "WENKO".
Nazwa "WENKO" powstała z połączenia nazwisk założycieli, Wenselaara i Koellnera. W latach 60. do firmy dołączył syn założycieli - Hanns-Joachim Köllner. Wniósł do firmy młodzieńczy zapał, co poskutkowało rozszerzeniem asortyment produktów do prasowania. W ofercie pojawiło się więcej funkcjonalnych akcesoriów do kuchni i łazienki, które powoli zaczynały pojawiać się w wielu niemieckich domach.
WENKO to europejski lider w kategorii akcesoriów do domu. W jego ofercie znajdziesz ponad 5000 produktów, takich jak:
- wysokiej jakości akcesoria łazienkowe, które łączą w sobie staranne wykonanie oraz ciekawy design,
- przemyślane akcesoria kuchenne, które pomogą stworzyć nowoczesną, praktyczną i stylową przestrzeń,
- funkcjonalne akcesoria do przechowywania takie jak: pokrowce na ubrania, worki próżniowe, pojemniki do przechowywania i wiele innych praktycznych produktów,
- sprytne akcesoria do garderoby, które dopasujesz do swoich potrzeb.
Marka WENKO ciągle wzbogaca asortyment poprzez wprowadzanie od 400 do 500 nowych produktów rocznie.
Każdy produkt WENKO objęty jest gwarancją, która obejmuje wady materiałowe i produkcyjne. W zależności od produktu gwarancja udzielana jest na okres:
- 2 lat od daty zakupu,
- 3 lat od daty zakupu,
- 5 lat od daty zakupu,
- 10 lat od daty zakupu,
- 15 lat od daty zakupu.
Montaż bez wiercenia to doskonałe rozwiązanie, jeśli nie chcesz lub nie możesz kuć w ścianach. Marka Wenko to niekwestionowany lider kategorii montażu bez wiercenia – w jej ofercie znajdziemy szeroki wybór kategorii z akcesoriami do montażu bez użycia wiertarki.
Rodzaje montażu bez wiercenia od marki WENKO:
- Vacuum-Loc - to bardzo efektywny system próżniowego montażu bez wiercenia, który w prosty sposób umożliwi Ci montaż wybranej półki łazienkowej, uchwytu czy wieszaka w zaledwie kilka minut. Produkt montuje się na ścianie za pomocą adapterów i dołączonej do zestawu pompki.
- Turbo-Loc - system montażu bez wiercenia na przyklejane adaptery. Produkt jest gotowy do użycia zaraz po montażu, a jego udźwig wynosi aż 40 kg!
- Power-Loc - skuteczna metoda montażu za pomocą adapterów.Produkty mocujesz na ścianie na klej, który możesz w każdym momencie usunąć. Udźwig tego systemu to aż 80 kg.
- Static-Loc - adapter, produkt i dosłownie w parę minut koszyk lub inny element wystroju jest gotowy do użycia. System montażu jest prosty w przymocowaniu oraz demontażu.
- UV-Loc - jest unikalnym na rynku i pierwszym systemem klejącym, który jest mocowany za pomocą światła ultrafioletowego. Już po 60 sekundach produkt, przymocowany do ściany za pomocą adapterów, jest gotowy do użycia!
Marka WENKO zgłosiła ponad sto patentów oraz prawami do znaków towarowych. Rozwiązania marki WENKO są proste, funkcjonalne i pomagają w domowych obowiązkach.
Jednak innowacyjność to nie wszystko. Zanim produkt trafi na rynek, WENKO przeprowadza bardzo rygorystyczne testy, zarówno w laboratoriach firmy, jak i zewnętrznych instytucjach, aby mieć pewność, że produkty będą w pełni bezpieczne dla ich użytkowników. Efekt? Zadowoleni Klienci na całym świecie.
Wyjątkowe gadżety i sprytne produkty doceniają nie tylko Klienci, ale także branża wnętrzarska. Marka może pochwalić się takimi prestiżowymi nagrodami, jak German Design Award, Iconic Awards czy Plus X Award.
Marka WENKO zdaje sobie sprawę, że troska o środowisko nie leży wyłącznie po stronie konsumentów, którzy wybierają dane produkty, ale przede wszystkim na korporacjach. Odpowiedzialny i zrównoważony biznes nie powinien być już jedną z opcji, ale kwestią odpowiedzialności społecznej. Właśnie dlatego marka od lat optymalizuje swoje działania. Wprowadza małe, ale znaczące kroki, które minimalizują zużycie energii czy ponowne wykorzystanie surowców. Właściciele i pracownicy postrzegają kwestie ekologiczne jako integralną część biznesu. Zdają sobie sprawę, że lepsze są nieidealne działania niż ich brak.
Troska o lepsze jutro to dla marki WENKO: odpowiedzialność ekonomiczna, ekologiczna i socjalna. Każdy z tych elementów pojawia się w konkretnych działaniach:
- BSCI Business Social Compliance: Marka WENKO od 2010 roku jest członkiem organizacji, która dba o prawa pracownicze, przestrzeganie kodeksu postępowania dla norm społecznych i środowiskowych.
- Działania społeczne i regionalne: Firma angażuje się od lat w działania regionalne. Wspiera żłobek integracyjny oraz bierze udział w gali UNICEF, która odbywa się co roku w Hilden.
- Certyfikat FSC: Tam, gdzie można, WENKO stawia na naturalne materiały, a w szczególności na drewno. Większość produktów dostępnych w ofercie WENKO może pochwalić się certyfikatem FSC® (nawet katalogi produktowe).
- Pracownicy są największą wartością: To kompetentni pracownicy są największym zasobem firmy. WENKO dba o atrakcyjne środowisko pracy i oferuje wiele benefitów, które pozwalają rozwijać się i czuć się komfortowo w miejscu pracy.
Listę certyfikatów znajdziesz na grafice znajdującej się na dole. Jesteśmy przekonani, że z czasem będzie ich coraz więcej: